Kundehjelp
Vårt måle er at du er en fornøyd kunde
Vanlige kjøpsspørsmål besvart
Bestillinger og frakt
Det vil variere litt i forhold til hvor i landet du bor. Men normalt sett så har du varen innen 3-5 virkedager. Eventuelle forsinkelser hos transportselskapene kan forekomme.
Du kan opprette en konto ved å trykke på Min Konto i menyen. Her kan du manuelt opprette en konto eller anbefalt å bruke VIPPS pålogging.
Du kan endre leveringsadresse ved å logge inn på din konto, eller ved å sende oss en melding på support@houselivonia.no.
Ved utsendelse av din ordre så får du tilsendt sporingsnummer på e-post. Du kan også finne denne ved å logge på din konto og sjekke din ordre.
Vi ser ikke noe betalingsinformasjon som peronnummer eller kortinfo som du bruker. All informasjon skjer med betalingsleverandør Klarna, VIPPS eller PayPal.
Alle varer er inkludert 25% MVA da vi er et norsk selskap som holder til i Haugesund, Norge.
Vi sender kun innenlands i Norge og har ikke eksport av varer. Vi sender ikke til Svalbard eller Jan Mayen.
Vi forsøker å sende varene i en pakke, men ved større varer er vi nødt til å dele opp pakkene.
Ved retur og bytter
Returer og bytter
Du har 14 dagers angrefrist med unntak nevnt nedenfor. For å benytte deg av angreretten må vi varsles skriftlig via epost support@houselivonia.no eller ved å benytte deg av angrerettskjema som må fylles ut og legges ved retur av vare. Varen må være forsvarlig innpakket og i original emballasje. Kunden er ansvarlig for at returvare kommer frem til oss, forsvarlig innpakket og som tidligere nevnt i original emballasje. Ved retur av varer er det kunden som er ansvarlig for fraktutgiftene.
Ved salg av brukte varer selges de i den stand de er i, og kan ikke returneres eller byttes. Samme gjelder hvor kunden ber oss om spesial bestille en vare for dem. Når det gjelder de som ønsker å ha varen på vent påbegynner angrefristen fra dagen ordren ble mottatt. Gavekort refunderes ikke og må brukes før utløpsdato.
Refusjon
Refusjon ved returnerte varer, kansellerte forhåndsbestillinger eller andre årsaker. Skal det skje en hel eller delvis refusjon av kjøpesummen. Dersom mulig refunderer vi beløp til samme betalingsløsning som du brukte til å handle med.
Da gir du oss beskjed på support@houselivonia.no eller på telefon innen 14 dager.
Vi sender ny korrekt vare med retur lapp for feil vare. Den sender du da kostnadsfritt tilbake til oss.
Vi forsøker å pakke våre pakker svært godt siden mange av våre produkter er knuselige. Dersom det mot formodning skulle bli skadet under transport, er det viktig at vi får beskjed med dokumentasjon innen 7 dager fra varene er hentet/mottatt for å ha rett på ny vare eller erstatning. Det er derfor viktig å sjekke varene straks du mottar dem.
Dersom en vare er skadet under transport, ta kontakt på support@houselivonia.no sammen med informasjon om skade. Send også bilder som viser følgende:
- Alle skader
- All emballasje som bobleplast, isopor, esker osv.
- Ditt ordrenummer
Vi trenger dette for å kunde dokumentere saken videre med fraktselskap. Ta vare på skadet vare og all pakning inntil vi får beskjed fra Posten/fraktselskap om de ønsker varen sendt i retur til seg eller hva som skal gjøres med dem. Vi gir deg beskjed straks vi har fått svar.
Ved feil, mangler eller uteblitt leveringer ber vi om at henvendelser blir rettet til :
House of Livonia AS
Org.nr. 916667221 MVA
Litledalsvegen 17B
5521 Haugesund
Norge
E-post: support@houselivonia.no
Vareretur avtales i forkant og skal sendes til denne adressen, varer sendt til oss i oppkrav blir ikke hentet. Retur kan også leveres personlig hos oss. Der er også fint om det legges ved informasjon, f.eks. ordrebekreftelse, evt. korrespondanse slik at vi enklere kan håndtere saken.
Brukte varer selges i den stand de er, og kan ikke returneres eller byttes. Samme gjelder hvor kunden ber oss om spesial bestille en vare for dem. Når det gjelder de som ønsker å ha varen på vent påbegynner angrefristen fra dagen ordren ble mottatt. Gavekort refunderes ikke og må brukes før utløpsdato.
Du har da mulighet til å ta kontakt med oss med å sende en e-post til support@houselivonia.no eller ta kontakt per telefon 52727474.
Du kan endre leveringsadresse hos Posten / PostNord mot en kost hos de. Dersom du skulle trenge hjelp ta kontakt.
Du har 14 dagers angrerett og kan sende varene i retur til oss.
Fra varen ankommer på ditt lokale postkontor, har du 10 dager på å hente varen før den blir sendt i retur til oss. Posten fakturerer da oss for sending frem og tilbake. Slike uavhentede ordre vil bli belastet med frakt og administrasjonsgebyr på frakt utgiftene.
Normalt sett så kan du ikke det. Men det hender at vi gjør det tilgjengelig på vår side. Det ser du på selve produktet om det er mulig å bestille.