Handlevogn

Your Cart is Empty

Tilbake til butikken

Frakt/retur

Mottakelse av vare

Straks din bestilling er utført vil du motta en automatisk ordrebekreftelse fra vårt system på e-post. Dersom du ikke har mottatt, sjekk at den ikke har havnet i spam hos deg, og eventuelt at korrekt e-post adresse er registrert på deg. Det finner du inne på kontodetaljer når du er logget inn.

Når ordren din blir sendt fra oss så vil du motta e-post med sporingsnummer, informasjon og link til angrerettskjema. Det varier litt på hvor lang tid Posten/Bring bruker på å levere varene i forhold til din leveringsadresse, men normalt sett tar det 1-3 dager før posten er fremme på ditt postkontor. Du kan da hente ut varen med ditt sporingsnummer, hentekode som Posten sender på SMS eller hentelapp i posten.

Fra varen ankommer på ditt lokale postkontor, har du 14 dager på å hente varen før den blir sendt i retur til oss. Posten fakturerer da oss for sending frem og tilbake. Slike uavhentede ordre vil bli belastet med frakt og administrasjonsgebyr på totalt kroner 500,- for å dekke inn kostnadene vi unødvendig har blitt belastet for.

Frakt, forsendelse av varer

Det regnes ut porto og fraktkostander automatisk som legges til i din bestilling etter vekt og størrelse på våre produkter. Mange av våre produkter er av typen speil/glass og er derfor ekstra godt pakket inn.  Pakkene sendes normalt sett med Posten til ditt postkontor, eller hjem på døren ved større produkter som må sendes med Bring. Våre fraktpriser vil variere fra 99 kroner og oppover, pris på forsendelse øker alt etter størrelse/vekt på varene.

Vi sender kun i Norge.

Reklamasjon/skade på produkt

Reklamasjonsrett er i henhold til kjøpsloven 2 år. Dette omfatter da fabrikkasjonsfeil- og materialfeil ved å bruke varen normalt. Det dekkes ikke feil, skader, slitasje som direkte eller indirekte har oppstått som følge av feil bruk, dårlig vedlikehold, fysiske skader eller inngrep på våre produkter. Reklamasjon av feil og mangler som bør oppdages ved generell undersøkelse av varen, må meddeles House of Livonia AS innen rimelig tid. Varen kan da eventuelt etter avtale returneres for reparasjon, bytting etter avtale eller eventuelt krediteres.

Reklamasjon og retur av varer

Ved feil, mangler eller uteblitt leveringer ber vi om at henvendelser blir rettet til :

House of Livonia AS

Org.nr. 916667221 MVA

Litledalsvegen 17B

5521 Haugesund

Norge

E-post: support@houselivonia.no

Vareretur avtales i forkant og skal sendes til denne adressen, varer sendt til oss i oppkrav blir ikke hentet. Retur kan også leveres personlig hos oss. Der er også fint om det legges ved informasjon, f.eks. ordrebekreftelse, evt. korrespondanse slik at vi enklere kan håndtere saken.

Brukte varer selges i den stand de er, og kan ikke returneres eller byttes. Samme gjelder hvor kunden ber oss om spesial bestille en vare for dem. Når det gjelder de som ønsker å ha varen på vent påbegynner angrefristen fra dagen ordren ble mottatt. Gavekort refunderes ikke og må brukes før utløpsdato.

Skade under frakt

Vi forsøker å pakke våre pakker svært godt siden mange av våre produkter er knuselige. Dersom det mot formodning skulle bli skadet under transport, er det viktig at vi får beskjed med dokumentasjon innen 7 dager fra varene er hentet/mottatt for å ha rett på ny vare eller erstatning. Det er derfor viktig å sjekke varene straks du mottar dem.

Dersom en vare er skadet under transport, ta kontakt på support@houselivonia.no sammen med informasjon om skade. Send også bilder som viser følgende:

  • Alle skader
  • All emballasje som bobleplast, isopor, esker osv.
  • Ditt ordrenummer

Vi trenger dette for å kunde dokumentere saken videre med fraktselskap. Ta vare på skadet vare og all pakning inntil vi får beskjed fra Posten/fraktselskap om de ønsker varen sendt i retur til seg eller hva som skal gjøres med dem. Vi gir deg beskjed straks vi har fått svar fra fraktselskapet. Ny vare vil bli sendt til deg uten ekstra kostnader, eventuelt refundert dersom vi er tomme på lager.

Refusjon

Refusjon ved returnerte varer, kansellerte forhåndsbestillinger eller andre årsaker. Skal det skje en hel eller delvis refusjon av kjøpesummen. Dersom mulig refunderer vi beløp til samme betalingsløsning som du brukte til å handle med.

Angrerett

Du har 14 dagers angrefrist med unntak nevnt nedenfor. For å benytte deg av angreretten må vi varsles skriftlig via epost support@houselivonia.no eller ved å benytte deg av angrerettskjema som må fylles ut og legges ved retur av vare. Varen må være forsvarlig innpakket og i original emballasje. Kunden er ansvarlig for at returvare kommer frem til oss, forsvarlig innpakket og som tidligere nevnt i original emballasje. Ved retur av varer er det kunden som er ansvarlig for fraktutgiftene.

Ved salg av brukte varer selges de i den stand de er i, og kan ikke returneres eller byttes. Samme gjelder hvor kunden ber oss om spesial bestille en vare for dem. Når det gjelder de som ønsker å ha varen på vent påbegynner angrefristen fra dagen ordren ble mottatt. Gavekort refunderes ikke og må brukes før utløpsdato.

Handlevogn

Your Cart is Empty

Tilbake til butikken